Razširjeni in hibridni animacijski projekti
Predavanje
: Razširjeni in hibridni animacijski projekti - na kaj biti pozoren
Predava: Yvonne van Ulden, producentka (NL)
2. december
12:40 (GMT+1)
Razširjeni in hibridni animacijski projekti
2. december
12:40 (GMT+1)
Predavanje
: Razširjeni in hibridni animacijski projekti - na kaj biti pozoren
Predava: Yvonne van Ulden, producentka (NL)
Uvod v raznoliki svet razširjene animacije in hibridnih projektov. To je povsem nov svet, ki omogoča nove ustvarjalne možnosti izražanja in nove načine komunikacije z občinstvom. V uvodu se bomo dotaknili novih konvencij v pripovedovanju zgodb in vizualni slovnici za medije, kot so projekti navidezne resničnosti ali hibridnega gledališča. Ustvarjalci lahko na tej poti naletijo na različne pasti in težave. Kako se nanje pripraviti?

Yvonne Van Ulden
Yvonne kot strokovnjakinja za vizualno pripovedovanje zgodb deluje na področju animacije in navidezne resničnosti (VR) kot umetniška direktorica, producentka, predavateljica, svetovalka in kuratorica. Obožuje hibridne projekte in rada raziskuje najrazličnejše možnosti, ki jih ponuja animacija. Po študiju umetnosti je predavala teorijo študentom filma in animacije na različnih nizozemskih umetniških akademijah. Po letih poučevanja se je preusmerila k organizaciji dogodkov in bila med letoma 2010 in 2017 direktorica živahnega Festivala animacije KLIK v Amsterdamu. Ugotovila je, da jo zanima navidezna resničnost, in začela že leta 2015 vključevati tovrstne vsebine v program festivala. Zdaj med drugim svetuje Flamskemu avdiovizualnemu skladu o financiranju animiranih ter inovativnih VR in medijskih projektov, bdela je tudi nad nizozemskim fokusom na dogodku Cartoon Movie. Z vsemi temi izkušnjami se je v zadnjih dveh letih tudi sama preizkusila v hibridnih projektih: kot režiserka se je podpisala pod potopitveno gledališko izkušnjo na podlagi obogatene resničnosti (že izvedeni projekt) ter džezovsko opero po predlogi Odiseje z večzaslonskim animiranim pripovedovanjem (v razvoju), kot producentka pa pod VR umetniško igro na osnovi umetne inteligence s fizično postavitvijo (v produkciji).
Študija primera: Sympoietic Bodies, hibridni kratki film
Predstavlja: Flavia Mazzanti (IT)

Sympoietic Bodies
Flavia Mazzanti (Akademija za likovno umetnost na Dunaju, ORF III), Avstrija, 2020, 11’12”
Sympoietic Bodies je umetniško-filozofski film, ki raziskuje brisanje meja med človekovim telesom ter njegovim družbenim in fizičnim okoljem. V filmu sledimo zgodbi ‘C’, prebivalke hibridne urbane tvorbe, in njenemu življenju v simbiozi z okolico, ki jo obdaja.

Flavia Mazzanti (Italija, 1994) je arhitektka in umetnica, ki živi in dela na Dunaju in je pred kratkim z odliko diplomirala na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Pri svojem delu se posveča postantropocentričnim in postdigitalnim odnosom med telesi, okolji in družbami, pri čemer sega na področja arhitekture, medijske umetnosti in eksperimentalnega filma. Njeno najnovejše delo je hibridni kratki film Sympoietic Bodies, ki je bil dokončan septembra 2020.
Študija primera: Mikrokaseta – Najmanjša kaseta, kar sem jih kdaj videl, hibridni kratki film
Predstavljata: Igor Bezinović, Ivana Pipal (HR)

Mikrokaseta – Najmanjša kaseta, kar sem jih kdaj videl
Igor Bezinović, Ivana Pipal (Bonobostudio, Theory At Work), Hrvaška, Srbija, 2020, 19’11”
Zoki med kupi smeti na velikem odlagališču odpadkov na nekem hrvaškem otoku odkrije mikrokaseto. Proces podrobnega preučevanja odvrženega predmeta je poklon naključnosti in domišljiji.

Igor Bezinović (1983) je diplomiral iz filozofije, sociologije in primerjalne književnosti na zagrebški Filozofski fakulteti ter iz filmske in televizijske režije na zagrebški Akademiji dramske umetnosti. Režiral je kakšnih ducat kratkih filmov, celovečerni dokumentarec Blokada ter celovečerni igrano-dokumentarni film Kratki izlet. V filmski svet je aktivno vpet kot profesionalec in kot amater.

Ivana Pipal (1990) je svobodna vizualna umetnica, ki ustvarja v mediju risbe, deluje pa na področjih ilustracije, animacije, stripa, umetniške knjige, oblikovanja, instalacij, videa in filma. Magistrirala je iz animiranega filma in novih medijev na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu. Ivana je tudi članica umetniškega kolektiva SF Ljubavnice, ki se pri svojem ustvarjanju posveča interdisciplinarnemu spajanju znanosti in umetnosti. Na podlagi sodelovanja z znanstveniki je kolektiv od leta 2014 pripravil vrsto instalacij in razstav.
Projekti v nastajanju: Zvite pravljice, transmedijski animacijski projekt
Predstavlja: Sara Božanič (SI)

Zvite pravljice
(Inštitut za transmedijski dizajn (SI), Sparkle Animation (PT), deFilm (RO), MINYA Film I Animacija (HR), INVR (DE)), 2017, spletne epizode 6 x 12’, TV-serija 26 x 7’, AR-knjige 6 x 48 str.)
Pravljice s sodobnim zasukom za otroke današnjega časa.
Zvite pravljice so vesolje zabave in učenja, naša interpretacija starodavnih pravljic v šestih 12-minutnih spletnih epizodah, televizijski seriji, knjigah, dopolnjenih s tehnologijo obogatene resničnosti (AR), AR-izkušnji ter izobraževalnem programu za otroke, pedagoge in starše, ki otrokom pomagajo razumeti in sprejeti različnost ter negovati strpnost.

Sara Božanić je direktorica Inštituta za transmedijski dizajn. Deluje na presečišču kreativnosti in produkcije tehnološko naprednih fantazijskih svetov. Je producentka animiranega pravljičnega sveta Zvite pravljice, ki obsega šest 12-minutnih spletnih epizod, televizijsko serijo, knjige, dopolnjene s tehnologijo obogatene resničnosti (AR), AR-izkušnjo ter izobraževalni program za otroke, pedagoge in starše. Leta 2019 je izobraževalni program Zvite pravljice prejel prestižno nagrado SozialMarie, namenjeno projektom, ki ponujajo inovativne odgovore na pereče družbene izzive.
Pogovor o razširjenih in hibridnih filmih
Sodelujejo Flavia Mazzanti - režiserka (IT), Igor Bezinović & Ivana Pipal - režiserja (HR), Sara Božanič - producentka (SI)
Moderira: Yvonne van Ulden
Dogodek je del CEE Animation Experience @AnimatekaPRO.
