Diogenes

Naslov projekta Diogenes

Predvideni proračun 30.000,00 €

Premisa

Glavni junak pod težo nenehnega samoiskanja izstopi iz svoje pogubne praznine, da bi našel ključ do oblikovanja lastne identitete.

Predstavitev vsebine in poetike

V središču zgodbe sta moški in praznina, ki ga obdaja. V prvem delu opazujemo moškega pred črnim ozadjem v prostoru, ki je očitno njegova soba, med vsakdanjimi opravili, ki jih opravlja povsem brezvoljno. Njegovo dihanje je težko. Z vsakim vdihom se zguba v starca in spet povrne v običajno stanje. Trudi se, da bi izstopil iz sobe. V drugem delu sobo zapusti in vstopi skozi širno, temno praznino. Na poti srečuje predmete v različnih stopnjah razkroja. S težavo se izvije skozi kalup in pristane v veliki monolitni obliki. Ko se je dotakne, iz njegovega telesa poženejo vitice in praznino okoli njega obda trava.

Koncept

Pri razvijanju tega scenarija je bilo treba ubrati drugačen, bolj eksperimentalen pristop. S kombinacijo stop animacije ter intervalnega (time lapse) snemanja organskih snovi in njihovega razkroja eksperimentiram že petnajst let in verjamem, da je mogoče s tem edinstvenim, vizualno močnim procesom uspešno upodobiti izbrano tematiko. Z leti eksperimentiranja sem razvil tehniko, pri kateri izdelujem humanoidne skulpture iz organskih snovi ter jih nato za potrebe animiranja opremim z armaturo. To je zelo kompleksna tehnika, saj animiranje organskih lutk oz. skulptur narekujejo naravni procesi razkroja, ki včasih zahtevajo zelo hiter odziv, kdaj drugič pa potrpežljivo večdnevno animiranje brez premora. Končni rezultat je absolutna metafora minljivosti in razkroja človeškega telesa. Po vizualnem slogu se film naslanja na kontrast med preprostimi in kompleksnimi oblikami ter močnimi barvami in bogatimi teksturami na golem črnem ozadju.

Biografija režiserja

Krste Gospodinovski je makedonski režiser, animator in univerzitetni profesor. Diplomiral je iz slikarstva na Nacionalni akademiji umetnosti v Sofiji. Od leta 2009 je izredni profesor in vodja oddelka za animacijo na Mednarodni univerzi EUROPE PRIMA v Skopju. Deluje tako na polju tradicionalne animacije kot posebnih učinkov. Kot avtor posebnih učinkov je sodeloval pri več kratkih in celovečernih filmih, kot so Sarah, the Myth (2011), The Woman of My Life (2015), Down from Heaven (2015) in When the Trees Fall (2018), kot direktor animacije pa med drugim pri kratkih animiranih filmih Povratno potovanje (2016) in The Monk (2018). Kratki animirani film Gottlieb, ki ga je podprla Makedonska filmska agencija, je njegov režijski prvenec, odtlej pa je sorežiral še kratki animirani film Snakelet (2020).

Predstavitev produkcijske hiše

Flip Book Productions je produkcijska hiša s sedežem v Skopju, specializirana za animirana dela. Ima lasten fizični prostor (studie) in opremo za predprodukcijo, produkcijo in postprodukcijo animiranih filmov, animiranih televizijskih oglasov in animiranih glasbenih videospotov. Producirala je več kot 20 kratkih animiranih, dokumentarnih in igranih filmov.

Država produkcije

Severna Makedonija

Kontakt

Režiser – Krste Gospodinovski

Producent – Zharko Ivanov