Velika nagrada mednarodne žirije
Za nagrado se potegujejo filmi iz Vzhodno- in srednjeevropskega tekmovalnega programa.
Denarna nagrada v višini 1000 evrov.
Prejme jo film:
Acid Rain
Tomek Popakul (ANIMOON)
POLJSKA, 2019, DCP, 26:16
Nekje v vzhodni Evropi. Dekle pobegne iz depresivnega domačega kraja. Tako spozna Skinnyja, labilnega čudaka, ki živi v prikolici in se ukvarja z manj legalnimi posli. Pot ju vodi v čedalje bolj srhljive okoliščine.
Utemeljitev žirije: Prepričljiva zgodba o duševni, čustveni in geografski izgubljenosti. Skozi oči mlade ženske gledamo bleščeč odsev sveta, ki se zdi skoraj fizično resničen. Povleče nas v strašljivo znano okolje, ki prikaže stvarnost in psiho neke generacije. Po zaslugi vseh teh vidikov je to edinstven, nepozaben film.
Nagrada občinstva ;DSAF
Za nagrado se potegujejo filmi iz Vzhodno- in srednjeevropskega tekmovalnega programa. Denarno nagrado v višini 1000 evrov podeljuje Društvo slovenskega animiranega filma.
Prejme jo film:
Acid Rain
Tomek Popakul (ANIMOON)
POLJSKA, 2019, DCP, 26:16
Nekje v vzhodni Evropi. Dekle pobegne iz depresivnega domačega kraja. Tako spozna Skinnyja, labilnega čudaka, ki živi v prikolici in se ukvarja z manj legalnimi posli. Pot ju vodi v čedalje bolj srhljive okoliščine.
Mladi talent, nagrada Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici in Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani
Za nagrado se potegujejo filmi iz Tekmovalnega programa Mladi talenti Evrope.
Denarno nagrado v višini 1000 evrov skupaj podeljujeta Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici in Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani.
Prejme jo film:
Kmalu prispemo / Almost There
Nelly Michenaud (NATIONAL FILM & TELEVISION SCHOOL)
VB, 2019, HD, 8:44
Med vsakdanjo, a zelo posebno vožnjo z vlakom se vse prej kot naključna opazovalka na vse pretege trudi izogniti drugim potnikom, orjaški dojenček pobegne staršem, romantična ženska se zaplete v nesrečen odnos s kukavico in naiven fant spozna, da nekaterih težav ni mogoče rešiti s slikami samorogov.
Utemeljitev žirije: Izbrani film je bil dobro načrtovan, a je ohranil veliko avtorske fantazije. Kljub kratkemu časovnemu okviru smo z lahkoto spremljali razvoj vsakega lika. Dokončno pa nas je prepričal mojstrski preplet animacijskih tehnik.
Nagrada otroške žirije Slon
Za nagrado se potegujejo filmi iz Slonovega tekmovalnega programa.
Denarna nagrada v višini 1000 evrov.
Prejme jo film:
Teofrastus
Sergei Kibus (Nukufilm)
Estonija, 2018, DCP, 15'''
Zgodba o svobodi in sočutju, postavljena v sovjetsko Estonijo 80. let, skozi oči mačka in v pripovedi njegovega lastnika. Maček Teofrastus kot brezdomec živi na železniški postaji. Nekoč mu družina, ki živi v bližnji podeželski hiši, ponudi dom. Toda sreča je kratkega daha: ko mačka nekoč odpeljejo v velemesto, se na ulicah izgubi.
Utemeljitev žirije: Zmagovalni film nam je všeč, ker ima dobro zgodbo in je tehnično dobro podkovan. Je malo žalosten in animacija je zelo zahtevna.
Posebne omembe žirije
Posebna omemba žirantke Waltraud Grausgruber:
Pustiti oditi / Lah Gah / Letting Go
Cécile Brun (VIRAGE FILM)
ŠVICA, 2019, HD, 6:32
Grgrajoče testo
steče skozi smejoče oči,
mimo očeta in obzorja.
Intimni trenutek, tako preprost.
Skozi dno modela v svet.
Izgubljene roke. Izgubljeni dotiki.
In poskus uloviti,
kar ni otipljivo.
Utemeljitev: Ta zelo oseben film nas popelje v sončne spomine na otroštvo, kot tudi v čustvene globine doživljanja tistega, kar smo izgubili in je izginilo. Na ganljiv način, ki ga zmore samo animacija, z eksperimentalnim vizualnim jezikom upodobi močne vezi globoke žalosti.
Posebna omemba žiranta Edmundsa Jansonsa:
Don't Know What
Thomas Renoldner (NEODVISNI)
AVSTRIJA, 2018, DCP, 8:07
Osnovna ideja Don't Know What je preplesti film kot izdelek zabavne industrije ter avantgardni film oziroma videoumetnost. Z metodo montaže posameznih sličic, ki je v prvi vrsti usmerjena v zvok, se hiperrealistični film spremeni v fantastično, nadrealistično, strukturalno in celo abstraktno delo.
Utemeljitev: Igrivost, s katero avtor opazuje tako temeljne pojme, kot so čas, prostor in gibanje, me navdaja z občutkom, da je še upanje za nas kot človeštvo.
Posebna omemba žirantke Ane Nedeljković:
Kids
Michael Frei (PLAYABLES)
ŠVICA, 2019, DCP, 9:00
Animirani kratki film raziskuje skupinsko dinamiko. Kako se definiramo, kadar smo vsi enaki?
Utemeljitev: Uspešen primer orisa naše družbe in vzorcev kolektivnega vedenja z uporabo natančnega vizualnega jezika. Če dobro pogledate, boste v filmu zagotovo našli sebe.
Posebna omemba žiranta Jonasa Odella:
Mačka je vedno ženska / Mačka je uvijek ženska / A Cat Is Always Female
Martina Meštrović, Tanja Vujasinović (KREATIVNI SINDIKAT)
HRVAŠKA, 2019, DCP, 15:43
Ustvarjalci filma se skozi prizmo feminizma poklonijo svoji profesorici Mariji Ujević Galetović, eni najpomembnejših hrvaških kipark. Marijino življenjsko zgodbo in nazore predstavijo s prepletom videoposnetkov in animacije njenih ženstvenih skulptur.
Utemeljitev: Zelo oseben portret, po ogledu katerega si gledalec želi bolje spoznati tako umetnico kot njeno delo.
Posebna omemba žiranke Marie Paccou:
Kozmonavt / Kosmonaut / Cosmonaut
Kaspar Jancis (EESTI JOONISFILM)
ESTONIJA, 2019, DCP, 11:37
Junak ostane junak. Zgodba o starem sovjetskem astronavtu.
Utemeljitev: Bila sem prevzeta ob dovršeni zgradbi filma in popolni časovni usklajenosti ter ganjena ob čustvenih viharjih družinskih članov. Avtor gradi napetost in nas obenem razveseljuje z vizualnimi domislicami, s čimer mu uspe zgodbo ves čas ohranjati na meji med komedijo in tragedijo. Hvala mu za tega ostarelega in ganljivega junaka.
Posebna omemba študentske žirije:
Blieschow
Christoph Sarow (FILMAKADEMIE BADEN-WÜRTTEMBERG)
NEMČIJA, 2019, DCP, 9:38
Prostrane planjave, barvite pokrajine, rdeči pes, ki kot da bi segal do neba. Tako Tom doživlja poletje na dedkovi kmetiji v Blieschowu. Obilje narave ga skorajda ohromi, obenem pa se mu zdi, da mora nenehno tekmovati z bratrancem, ki mu gre vse bolje od rok. V malem Tomu se prebudi ljubosumje. V zagrizenem hlastanju po priznanju in ljubezni kmalu trči ob svoje meje.
Utemeljitev: Močna kandidata za posebno omembo sta bila tudi filma Metro in patchwork, Na koncu pa smo se odločili za film z subjektivnim otroškim podoživljanjem počitnic in z domiselno animacijo simbolike živali. Izbrani film je bil dobro načrtovan, a je ohranil veliko avtorske fantazije. Kljub kratkemu časovnemu okviru smo z lahkoto spremljali razvoj vsakega lika.