Kitka in g. Nikolinespi / Bize Un Neguļa / Pigtail And Mr. Sleeplessness

Kitka in g. Nikolinespi / Bize Un Neguļa / Pigtail And Mr. Sleeplessness

( Atom Art )

Latvija, 2017, hd, 25:

Edmunds Jansons

Šestletna deklica, ki jo kličejo Kitka, pogreša pozornost staršev, zato z namišljenim prijateljem g. Nikolinespijem izdelata pretkan načrt, po katerem bi njenega malega bratca in babico poslala na Luno.

Jakob, Mimi in govoreči psi / Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi / Jacob, Mimmi and the Talking Dogs

Jakob, Mimi in govoreči psi / Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi / Jacob, Mimmi and the Talking Dogs

( Letko , Atom Art )

Latvija, Poljska, 2019, dcp, 72:

Edmunds Jansons

V latvijščini s slovenskimi in angleškimi podnapisi

 

Jakob živi v mestu in sanja o tem, da bi postal arhitekt kot njegov vedno zaposleni očka. Kadar je očka v službi, Jakob ure in ure riše stavbe in sanjari. Nekoč pa očka odide na daljšo službeno pot in Jakob se mora za ves teden preseliti v zgodovinsko četrt Rige, ki ji pravijo Maskačka, k ukazovalni sestrični Mimi in njenemu očetu Orlu, nekdanjemu piratu. Ko prispe tja, se razve, da hočejo pohlepni poslovneži tamkajšnji park pozidati z novimi nebotičniki. Jakob in Mimi se odločita, da bosta to preprečila. In kot se izkaže, lahko to storita samo s pomočjo tropa tam živečih psov ... ki govorijo!

 

Režija: Edmunds Jansons

Avtorica knjižne predloge: Luize Pastore

Scenarij: Līga Gaisa, Edmunds Jansons

Umetniška direktorica: Elīna Brasliņa

Glasba: Krzysztof A. Janczak

Montaža: Edmunds Jansons, Michal Poddebniak

Glavni animator: Mārtiņš Dūmiņš

Glasovi: Olekts Eduards, Džumā Nora, Keišs Andris, Znotiņš Kaspars, Gāga Gatis, Liniņa Māra, Zilberts Eduards

Producenti: Sabine Andersone, Jakub Karwowski

Produkcija: Atom Art, Letko

Distribucija: New Europe Film Sales

 

Med pisanjem scenarija smo se veliko pogovarjali [o samohranilcih]. To vprašanje izvira iz knjige – tudi v njej nastopata dva očeta in ni pojasnjeno, kje sta materi. Odločili smo se, da idejo ohranimo, saj nam je bila všeč. Pred desetimi leti sem začel razmišljati o družini kot instituciji, potem pa sem srečeval očete, ki svoje otroke vzgajajo sami. Presenetilo me je. Zdeli so se mi neverjetno močni in mogoče sem prav zato hotel to v filmu obdržati. Tudi tukaj ničesar ne pojasnjujemo, a če bi nas kdo naravnost vprašal, bi na primer rekli, da je Jakobova mama še vedno z njegovim očetom, vendar trenutno študira v Ameriki. Tu in tam navržemo kakšno informacijo, iz teh podatkov pa si lahko nato sestaviš svojo zgodbo. Tako film veliko manj obremeniš, kot če mu dodaš prizor z obiskom pokopališča.

Seveda nikogar ne prepričujemo, naj dovoli, da njegovi otroci norijo vsepovsod brez nadzora [smeh]. A ko si otrok, je lepo, če greš lahko kdaj pa kdaj ven, da ne sediš ves čas pred zaslonom. Da lahko počneš nekaj, kar ni bilo načrtovano že več tednov vnaprej, da se preprosto pogovarjaš z ljudmi. Mislim, da je to pomembno. Zato smo v filmu hoteli ustvariti vesolje, kjer se počutiš varno in prijetno. Mogoče tudi malo nostalgično.

- Edmunds Jansons

 

Nagrade (izbor):

- najboljši animirani film, Mednarodni filmski festival za otroke in mlade v Isfahanu, 2019

- nominacija za nagrado gryphon, Filmski festival v Giffoniju, 2019

- nominacija za nagrado michel, Filmski festival v Hamburgu, 2019

Predvajanja

V procesu zagotavljanja najvišje kakovosti storitev vaše podatke upravljamo z največjo skrbnostjo in upoštevamo najvišje standarde, ki jih določajo evropske uredbe ter slovenska zakonodaja. Pravilnik o varstvu podatkov

Pravilnik o varstvu podatkov