27. november–9. december, Muzej sodobne umetnosti Metelkova
Odprtje razstave: 27. november, 19:00
Z razstavo na enem mestu združujemo najboljše nove izkušnje virtualne resničnosti in 360-stopinjskega doživljanja avtorskega animiranega filma: nekatera dela iz mednarodnega izbora čakajo, da jih raziščemo, druga nas vabijo k dejavni vključitvi v virtualni svet. Predstavili bomo tudi nekaj prelomnih avtorskih interaktivnih videoiger.
Vse
David O'Reilly (David O'Reilly)
Irska, ZDA, 2017, interaktivna igra, 6+
Za igranje igre Vse ni pravega ali napačnega načina. Igra je zasnovana na filozofiji, ki je hkrati resna in zabavna; trapasta, iskrena, racionalna in absurdna. Sama sebi oporeka in se kritizira. Zasnovana je tako, da izkusimo vsako njeno podrobnost. Vse je interaktivna odprta simulacija sveta. V njej igralec v družbi pripovedovalca, britanskega filozofa Alana Wattsa, potuje in opazuje vesolje z različnih zornih kotov. Igra nam omogoča, da počnemo, kar želimo. Če jo pustimo, se igra sama. Vse je zasnovano tako, da ustvarja trenutke miru, lepote, bolečine in veselja.
Plug & Play
Michael Frei, Mario von Rickenbach (Etter Studio)
Švica, 2015, interaktivna igra, 6+
Plug & Play je bizarna igra z vtiči, v kateri opazujemo in raziskujemo občutja antropomorfnih bitij, ki segajo onstran seksualnosti in reprodukcije: ljubiti, bežati, zadeti, preklopiti, pasti, priključiti, povleči in potisniti. Kratki film in igra za digitalne naprave ilustratorja Michaela Freia in programerja Maria von Rickenbacha.
Kids
Michael Frei, Mario von Rickenbach (Playables/Double Fine Presents)
Švica, ZDA, interaktivna igra, 2018, 6+
Eksperimentalni projekt Kids govori o psihologiji skupine, njegovi končni izdelki pa so umetniški animirani kratki film, kratka igrica in interaktivna razstava. Gre za novo sodelovanje režiserja in animatorja Michaela Freia in načrtovalca iger Maria von Rickenbacha po njunem nagrajenem animiranem kratkem filmu in igrici Plug & Play.
Muzej simetrije
Paloma Dawkins (NFB)
Kanada, 2018, VR-igra, 13+
Muzej Simetrije je absurdistični ples telesa in duha od najvišjih oblakov do najglobljih oceanov eksplozivnega, lahkotnega alter vesolja striparke in animatorke Palome Dawkins. Ta virtualnoresničnostna metafora življenja, ki je nastala v produkciji NFB Kanada in so jo oživili v pionirskem VR-studiu Casa Rara, igralca vodi skozi pokrajine zemlje, ognja, vetra in vode, kjer razigrani 2D liki živijo na 3D igrišču. Muzej Simetrije prekine konvencionalno naracijo iger in ponudi nepričakovan, v ugodje usmerjen izlet v virtualno resničnost, kot ga še niste doživeli.
nfb.ca/interactive/museum_of_symmetry
Nothing Happens VR
Michelle & Uri Kranot (Dansk Tegenefilm/Miyu)
Danska, Francija, 2016, VR-animacija, 13+
Nothing Happens je filmska izkušnja virtualne resničnosti, ki povabi posameznika k sodelovanju v dogodku in s tem preizprašuje vlogo gledalca. Virtualna resničnost nam omogoči, da izberemo svojo perspektivo, se zaustavimo pri podrobnostih in se naužijemo edinstvene atmosfere. Film ponuja nov način gledanja. Govori o gledalstvu, o opazovanju in opazovanosti. Govori o prisotnosti.
tindrum.dk/project/nothing-happens
Male stvari
Bandits Collective (Bands Collective/Picnic Studio)
Francija, VB, 2017, VR-animacija, 6+
Male stvari je v osupljivem impresionističnem slikarskem slogu izdelana animacija, ki naseli gledalca v domiselnega in nabritega sedemletnika Louisa in ga med spoznavanjem poletnega domovanja v francoskem predmestju spozna z njegovimi ekscentričnimi starimi starši. Gledalec izkusi zgodbo z različnih vidikov, pri čemer prehaja med tretjeosebno, božjo vsevednostjo in Louisovim otroškim zornim kotom. Pri tem je priča interakcijam v gospodinjstvu, ki spominja na hišo za punčke, in živopisnim sinestetičnim prizorom slastnih babičinih gostij. Film, ki je obenem meditacija o družinski dinamiki in eksperiment v pripovedni obliki, nas z Louisom, ko neki dogodek njemu in njegovi družini spremeni življenje, privede do stanja popolne vpletenosti in obenem skrajne odmaknjenosti.
picnicstudio.tv/les-petites-choses
Slepa Vaysha VR
Theodore Ushev (NFB)
Kanada, 2017, 360°-animacija, 13+
Slepa Vaysha pripoveduje o deklici Vayshi, ki se je rodila z enim zelenim in enim rjavim očesom. Barva pa ni edina posebnost Vayshinega pogleda. Z levim očesom namreč vidi zgolj v preteklost, z desnim pa samo v prihodnost. Deljeni pogled kot strašno prekletstvo Vayshi preprečuje, da bi živela v sedanjosti. Ker jo slepi vse, kar je bilo, in muči to, kar šele pride, ostaja ujeta med dve nezdružljivi časovnosti.
nfb.ca/interactive/blind_vaysha_vr
Minotaver
Munro Ferguson (NFB)
Kanada, 2014, 360°-animacija, 13+
V animiranem kratkem filmu Minotaver nas arhetipski junak popelje skozi sedem etap: rojstvo, otroštvo, posebna naloga, labirint, pošast, boj in smrt oz. ponovno rojstvo. S povsem abstraktnimi gibljivimi podobami so izražena pripadajoča čustvena stanja: mir, ljubezen, sreča, presenečenje, strah, jeza oz. sovraštvo, nato pa smrt oz. ponovno rojstvo ponovno privede do miru. Krog se ponavlja, dokler zvezde ne ugasnejo in nič več ne ostane. Film je bil izdelan v tehniki stereoskopije z IMAX Sandde, prvo programsko opremo za ustvarjanje risane stereoskopske 3D animacije.
Srčno
Will Anderson (Will Anderson)
VB, 2017, 360°-animacija, 13+
V filmu Srčno, najnovejšem izdelku režiserja in scenarista Willa Andersona, v 360° izkusimo usodo v zanki ponavljajočega se GIF-a, ki zapade v eksistencialno krizo.
wanderson.co.uk/portfolio/have-heart-trailer