Mirai, celovečerni film (8+)

Mirai / Mirai no Mirai / Mirai of the Future
V japonščini s slovenskimi in angleškimi podnapisi, 7+
Mali Kun preživlja srečno otroštvo vse do trenutka, ko se rodi njegova sestrica Mirai. V središče zanimanja staršev takrat vstopi deklica, on pa postaja čedalje bolj ljubosumen in se počasi zapira vase. Zatočišče rad poišče na vrtu, kjer raste čarobno družinsko drevo, in nenadoma ga odnese v fantazijski svet, kjer se preteklost in sedanjost pomešata. Tam drugega za drugim sreča svoje sorodnike v različnih življenjskih obdobjih: mamo kot majhno deklico, pradedka kot živahnega mladeniča in sestrico kot najstnico.
Prek teh dogodivščin Kun pride do pomembnih spoznanj o sebi.
Režija in scenarij: Mamoru Hosoda
Direktorja animacije: Hiroyuki Aoyama, Ayako Hata
Umetniška direktorja: Takashi Omori, Yohei Takamatsu
Izvirna glasba: Takagi Masakatsu
Izvirna uvodna in zaključna skladba: Tatsuro Yamashita
Mešanje zvoka: Yoshio Obara
Zvočni efektis: Kenji Shibasaki
Montaža: Shigeru Nishiyama
Glasovi: Moka Kamishiraishi (Kun), Haru Kuroki (Miraï), Gen Hoshino (oč/Father), Kumiko Aso (mama/Mother), Mitsuo Yoshihara (skrivnostni mož/Mysterious man), Yukko Yoshiko Miyazaki (babica/Grandmother), Koji Yakusho (dedek/Grandfather)
Generalni producent: Nozomu Takahashi
Producenti: Yuichiro Saito, Takuya Ito, Yuichi Adachi, Genki Kawamura
Produkcija: Studio Chizu
Distribucija: Društvo za oživljanje zgodbe2 koluta
Štiriletni deček ima precej omejen pogled na svojo okolico in režiserju se je zdelo, da bi to najlepše ponazoril s hišo in vrtom. Sklenil je, da morata ta dva igrati pomembno vlogo v zgodbi, saj za otroka predstavljata pravo vesolje. Zasnovo hiše so zaupali arhitektu, ki je pri projektu sodeloval, kot da načrtuje čisto pravo hišo. Podrobno je preučil prostor, svetlobo in materiale. In nastala je hiša, ki ni niti tipično japonska niti zahodnjaška; z zaporedjem podestov in odsotnostjo pregrad še najbolj spominja na gledališki oder.
S hišo, vrtom in običajno družino sem hotel vzbuditi vtis velikega bivanjskega kroga in velikega kroga življenja, ki ga tkemo vsi, vsak posebej. Najpomembnejših življenjskih tem se rad lotevam tako, da izhajam iz drobnih dogodkov. Prek razvedrilnega medija sem se hotel poglobiti v nove načine izraza, ki bi bili v koraku s konceptom družine v njeni najnovejši obliki. In čeprav film morda na zunaj ni senzacionalen, je izraz moje globoke osebne ambicije.
- Mamoru Hosoda
Nagrade (izbor):
- nominacija za najboljši animirani celovečerni film, Azijsko-pacifiške filmske nagrade, 2018
- nominacija za najboljši celovečerni film, Filmski festival v Hamburgu, 2018
- nominacija za nagrado občinstva v sekciji Temps Ø, Festival novega filma v Montréalu, 2018
- nominacija za najboljši animirani celovečerni film, Katalonski mednarodni filmski festival v Sitgesu, 2018
- nominacija za najboljši celovečerni film, Mednarodni filmski festival v Valladolidu, 2018
- uradni izbor, program Štirinajst dni režiserjev, Cannes, 2018