Urnik_AnimatekaPRO

AnimatekaPRO

 

4.–8. december

Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, Slomškova 18

  

AnimatekaPRO je festivalska platforma, na kateri se skozi serijo predavanj, okroglih miz, tematskih predstavitev in pogovorov z avtorji seznanjamo s pomembnimi temami na področju avtorskega animiranega filma. Vključuje tudi AnimatekaPRO Pitch, na kateri udeleženci iz prostora bivše Jugoslavije predstavljajo svoje projekte v nastajanju. Mednarodna žirija bo najboljši projekt nagradila z udeležbo na pitching dogodku CEE Animation 2019 v Trebonu.

 

Dogodek je nastal v ekskluzivnem partnerstvu s CEE Animation in v sodelovanju z Društvom slovenskega animiranega filma, Motovilo (CED Slovenija) in CED Portugalska ter Zavodom Bunker.

 

 

 

TOREK, 4. DECEMBER

 

09:00 AnimatekaPRO Pitch

  

10:45 Predstavitev regionalnih projektov v nastajanju

Chintis Lundgren, Draško Ivezić (Adriatic Animation): Manivald and the Absinthe Rabbits (animirana serija v razvoju)

   

11:00 Producent v prvi osebi

Paul Young je soustanovitelj studia Cartoon Saloon, prejemnik nagrade IFTA ter nominiranec za oskarja in bafto. Produciral je animirane celovečerne filme Skrivnost iz Kellsa, Pesem morja in Parvana – zgodba o neverjetnem potovanju ter dve sezoni izvirne TV-serije Puffin Rock, ki je bila sinhronizirana v 25 jezikov. Predseduje organizaciji Animation Ireland, ki zastopa animacijske studie na Irskem, in je finalist izbora za podjetnika leta, ki so ga pripravili v družbi Ernst and Young. Je tudi soustanovitelj festivala vizualnega pripovedništva Kilkenny Animated – letos je potekala prva izdaja –, ki predstavlja ustvarjalnost svetovno priznanih ilustratorjev, oblikovalcev, animatorjev in striparjev.

V sodelovanju s CEE Animation Workshop.

 

12:15 Specialka

Režiserka Anja Kofmel in producent Siniša Juričić (Nukleus film) nam bosta predstavila težave in izzive pri švicarsko-hrvaški koprodukciji animirano dokumentarnega filma Švicar Chris. Animirani del filma je nastal v Zagrebu, kjer je zaradi raziskovanja temnih strani hrvaške domovinske vojne prišlo do ideološkega spopada s Hrvaškim avdiovizualnim centrom.

 

14:30 Razglasitev zmagovalnega projekta AnimatekaPRO Pitch

  

14:45 Specialka

Nuno Bernardo

Pripovedovanje zgodb v različnih digitalnih okoljih 

   

Odprto predavanje Nuna Bernarda (BeActive), priznanega portugalskega strokovnjaka za digitalno pokrajino in spremembe v načinih pripovedovanja zgodb za različne platforme, je namenjeno širši strokovni javnosti. Poteka v okviru mednarodnega usposabljanja CEE Animation Workshop ter v sodelovanju s Centroma Ustvarjalne Evrope v Sloveniji in na Portugalskem.

 

V angleščini. Število mest je omejeno. Obvezne prijave udeležbe do 3. decembra 2018 na: info@ced-slovenia.eu.

 

 

 

SREDA, 5. DECEMBER

 

10:00 Zajtrk z avtorji

 

11:30 Specialka

Uri Kranot (ANIDOX)

Anidox VR – »Po resnični izkušnji!«

 

Animacija v virtualni resničnosti je mediju dodala visoko umetniško vrednost. Narativno ali abstraktno, interaktivno ali opazovalno – razpon tega, kar je mogoče definirati kot »dokumentarno«, je precej širok: sami bi temu namesto »po resnični zgodbi« rekli »po resnični izkušnji«. ANIDOX:LAB se z razvojem in produkcijo animiranih dokumentarnih filmov ukvarja zadnjih pet let in podpira tako kratke kot dolge formate, od letošnjega leta pa pozornost usmerja tudi v pripovedovanje zgodb v virtualni resničnosti. Na delavnici bomo predstavili najnovejše delo ter študiji primera za Nothing Happens, instalacijo v virtualni resničnosti, ki jo predstavljamo na letošnji Animateki, in Songbird, VR-projekt po naročilu britanskega Guardiana.

 

12:30 Specialka

Michael Frei in Mario von Rickenbach bosta govorila o sodelovanju v okviru filmsko-igričarskega dvojca, ki ustvarja interaktivne animacije. Zakaj bi hoteli, da je animacija interaktivna? Predavatelja bosta ponudila vpogled v svoje metode dela in pri tem predstavila proces razvoja projektov, kot sta Plug & Play in KIDS.

 

13:30 Okrogla miza:Animacija v virtualni resničnosti

Sodelujejo ustvarjalci in strokovnjaki: Manu Weiss, Marc Bertrand, Uri Kranot, Michael Frei, Mario von Rickenbach, Marko Cafnik, Mitja Klodič

 

 

 

ČETRTEK, 6. DECEMBER

  

10:00 Zajtrk z avtorji

  

11:30 Okrogla miza:Animacija na Madžarskem

Madžarska je soseda na obisku na 15. ediciji festivala Animateka. O zgodovini in trenutnem stanju animiranega filma na Madžarskem se bomo pogovarjali z Anno Ido Orosz, filmsko zgodovinarko in programerko retrospektive Madžarska na obisku, ter z ostalimi madžarskimi gosti.

V sodelovanju z Balassijevim inštitutom Ljubljana.

 

12:45 V prvi osebi

Luca Tóth

Madžarska animatorka Luca Toth, rojena leta 1989, je študirala na Univerzi Moholy-Nagy za umetnost in oblikovanje v Budimpešti. Po diplomi je nadaljevala z magistrskim študijem na Royal College of Art. Za magistrski film Radovedna leta je na mednarodnem festivalu animiranega filma v Annecyju prejela priznanje žirije.

Po študiju in delu v Veliki Britaniji se je Luca vrnila v Budimpešto, kjer je nastal njen prvi neodvisni kratki film Superbia. Premierno je bil predstavljen na festivalu v Cannesu leta 2016 v okviru Tedna kritike.

 

13:30 Primer dobre prakse

Projekt Polish Quality je namenjen mednarodni predstavitvi poljskih umetnikov in ponudnikov storitev na področju animiranega filma ter njihovega prispevka k mednarodni filmski produkciji, predvsem stop animaciji. Program je usmerjen v promocijo animatorjev in poleg tega predstavlja še druge umetniške profile, kot so oblikovalci likov in scenografi, lutkarji ter izdelovalci scenografije in rekvizitov tako na področju animacije kot pri igranih filmih in posebnih učinkih, pa tudi člane umetniških ekip, specializirane za snemanje animacij in miniaturnega sveta, ali ponudnike storitev, specializirane za oblikovanje zvoka ter postprodukcijo zvoka in slike.

  

  

  

PETEK, 7. DECEMBER

 

10:00 Zajtrk z avtorji

  

11:30 Predstavitev regionalnih projektov v nastajanju

Milanka Fabjančič, Kolja Saksida (Zvviks Animation): Liliana (kratki animirani film v produkciji)

Leon Vidmar, Kolja Saksida (Zvviks Animation): (Ne)zaželene reči (celovečerni animirani film v produkciji)

 

12:30 Specialka

Martina Scarpelli in Lana Tankosa Nikolić (Late Love Production)

O nastajanju kratkega filma Egg

 

13:15 Specialka

Jean Baptiste Garnero (CNC)

Alexandre Alexeïeff, Claire Parker: Krotilca senc

 

Virtuoznost filma Noč na goli gori (1934) ni zgolj plod umetniške genialnosti njegovih avtorjev, temveč tudi poezije, ki jo spiše posebej za to priložnost oblikovani instrument. Ustvarjalca Alexandre Alexeïeff (1906–1981) in Claire Parker (1906–1981) sta dejansko iznašla novo orodje, igličasti ekran, pri katerem svetloba na iglicah ponudi širok razpon želenih gradacij sive. Z njim sta umetnika ustvarila nekaj pomembnih animiranih filmskih del.

 

Jean-Baptiste Garnero se zadnjih petnajst let ukvarja z zbiranjem in predstavljanjem zbirk, ki so v oskrbi ali lasti francoskega nacionalnega centra za igrani in animirani film (CNC). V okviru tega je vodil številne projekte, namenjene ponovni uveljavitvi animacije in prepoznavanju pomena njene zgodovine v Franciji ter v mednarodnem okolju s pomočjo kulturnih organizacij, kot so festivali, kinoteke, muzeji, strokovne šole in UNESCO.

Trenutno sodeluje pri projektu, v okviru katerega naj bi zadnji igličasti ekran Alexandra Alexeïeffa in Claire Parker vrnili v produkcijo in ga v Franciji znova uporabljali za izdelavo animiranih filmov.

 

 

 

SOBOTA, 8. DECEMBER

 

10:00 Zajtrk z avtorji

 

11:30 V prvi osebi

Réka Bucsi (1988) je neodvisna ustvarjalka animiranih filmov iz Madžarske. Diplomirala in magistrirala je na oddelku za animacijo Univerze Moholy­-Nagy za umetnost in oblikovanje v Budimpešti. Njen diplomski film Symphony no. 42 se je leta 2014 uvrstil v ožji izbor za oskarja. Filmi Réke Bucsi so bili prikazani v uradnih tekmovalnih programih kratkih filmov na festivalih, kot so Berlinale, SXSW, Sundance in Annecy, ter osvojili več kot 50 mednarodnih nagrad. Leta 2013/2014 se je udeležila evropske produkcijske delavnice animiranega filma Animation Sans Frontiéres (ASF). Bila je rezidenčna umetnica programov The Open Workshop v Viborgu na Danskem in Q21 na Dunaju. Njen profesionalni prvenec LOVE je bil nominiran za najboljši kratki film na evropskih filmskih nagradah leta 2017, najnovejši kratki film Solar Walk pa je doživel premiero na Berlinalu 2018 in tam osvojil Audijevo nagrado za kratki film. Réko kot režiserko zastopa produkcijska hiša Passion Pictures.

Retrospektiva filmov Réke Bucsi bo na ogled v nedeljo, 9. 12., ob 21. uri v Slovenski kinoteki.

 

12:15 Okrogla miza: Festivali in politika

Sodelujejo ustvarjalci mednarodnih festivalov animiranega filma / With international animated film festival programmers and producers: Gerben Schermer, Chris Robinson, Yiorgos Tsangaris, Joni Männistö, Tamás Patrovits, Thomas Renoldner, Igor Prassel

 

13:30 V prvi osebi

Kaspar Jancis (1975, Talin, Estonija) deluje kot skladatelj, umetnik, scenarist in režiser. Že kot otrok je risal stripe in pisal zgodbe, ki jih je opremljal z ilustracijami. Svoje prve gibljive podobe je risal v vogale šolskih zvezkov. Prve animacije je ustvaril med študijem na pedagoški univerzi v Talinu. Nato je na Akademiji za umetnost in medijske študije v Turkuju študiral animacijo pod mentorstvom Priita Pärna. Njegovemu prvemu animiranemu filmu Romanss (1999) so sledili Weitzenberg Street (2003), Frank in Wendy (2005), Marathon (2006), Krokodil (2009), Villa Antropoff (sorežiser Vladimir Leschiov) in Piano (2015).

Kapitan Morten in kraljica pajkov je njegov prvi celovečerni animirani film.

 

14:30 Specialka

Marc Bertrand (NFB)

Prostor kot zadnja meja

 

Vse od pojava novih interaktivnih medijev se morajo ustvarjalci nenehno spraševati o prostoru, v katerem gledalcem ponujajo svoje delo. Naj gre za gledališče ali videoigre, tradicionalno animacijo, stereoskopijo, virtualno ali obogateno resničnost in multimedijske instalacije, vprašanja so vselej enaka: Kakšno izkušnjo ponuja medij, ki ga želimo uporabiti? Kakšen prostor ali vlogo želi avtor ponuditi uporabniku v svojem delu? Kaj bo v gledalcu pustilo trajno sled? Po več kot dvajsetletnem producentskem delu pri NFB si ta vprašanja še vedno zastavljam pri vsakem projektu. Odgovori pa so čedalje bolj kompleksni.

 

 

Marc Bertrand se je leta 1998 kot producent pridružil Francoskemu studiu za animacijo v okviru NFB Kanada in od tedaj produciral več kot 100 filmov, med katerimi so tudi vidne uspešnice, kot sta večkrat nagrajena serija Science Please! (2001) ali kratki film Noël Noël (2003) Nicole Lemayja.

 

Zahvaljujoč zanimanju za novo tehnologijo je Bertrand začel delati tudi na področju 3D filmov. Leta 2008 je tako koproduciral film Po sledi Champlaina: delo v 3 dimenzijah, ki ga je režiral Jean-François Pouliot, in produciral novi 3D film Nicole Lemayja Črne oči.

 

Bil je tudi producent pri nekaterih odmevnih filmih, kot sta Imprints (2004) Jacquesa Drouina in Nedelja (2011), za katero si je Patrick Doyon prislužil nominacijo za oskarja, in pri več delih Theodora Usheva, med drugim pri Lipsettovih zapisih (2010), ki so bili nagrajeni s kanadsko nagrado genie za najboljši kratki animirani film in s posebno omembo na mednarodnem festivalu animiranega filma v Annecyju.

 

Bertrand je leta 2013 postal član akademije AMPAS, ki podeljuje oskarje. V istem letu sta bili dokončani koprodukciji Hollow Land (Michèle in Uri Kranot) ter Gloria Victoria (T. Ushev), ki je v Annecyju istega leta prejela nagrado fipresci. Leta 2014 je isto nagrado prejel še en film v Bertrandovi produkciji, Nobene ribe, kamor bi šel. Leta 2016 je film Slepa Vaysha Theodora Usheva, ki je prav tako nastal v njegovi produkciji, osvojil nagrado splošne in otroške žirije v Annecyju, leta 2017 pa je bil isti film nominiran za oskarja v kategoriji kratkih animiranih filmov.

 

 

 

 

 

2koluta CEE dsaf motovila ced bunker

V procesu zagotavljanja najvišje kakovosti storitev vaše podatke upravljamo z največjo skrbnostjo in upoštevamo najvišje standarde, ki jih določajo evropske uredbe ter slovenska zakonodaja. Pravilnik o varstvu podatkov

Pravilnik o varstvu podatkov